Naujienos

Atgal

Naujienų archyvas

Karalienė Bona šiltai priimta Lietuvos mokslų akademijoje

2023 12 04

Lietuvos mokslų akademijos (LMA) skyrius „Mokslininkų rūmai“ lapkričio 30 d. pakvietė jau į šeštąjį ciklo „Įžymių žmonių portretai“ renginį. Šįkart jis buvo skirtas pagerbti ilgametę Kauno valstybinio muzikinio teatro solistę, Vytauto Didžiojo universiteto Muzikos akademijos Kauno fakulteto profesorę Sabiną Martinaitytę.

Vakarą-koncertą pradėjo pati išskirtinio soprano savininkė, akompanuojant pianistei prof. Audronei Eitmanavičiūtei, atlikusi lyriškai graudžią Vytauto Kernagio ir Marcelijaus Martinaičio „Baladę apie Severiutę“.

 

Dainuoja Sabina Martinaitytė, akompanuoja Audronė Eitmanavičiūtė.

Renginio vedėjas, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos prof. Vladimiras Prudnikovas pasidžiaugė gausiai susirinkusia publika ir pakvietė visus į „puotą širdžiai ir sielai“. Atsakydama į kolegos V. Prudnikovo ir LMA skyriaus „Mokslininkų rūmai“ vadovės Aldonos Daučiūnienės klausimus, solistė pasakojo apie vėlyvą savo muzikinio kelio pradžią, atkaklų ir ilgą mokymąsi, studijas pas garsią dainininkę ir talentingą muzikos pedagogę prof. Vladą Mikštaitę, pastatymus Kauno valstybiniame muzikiniame teatre (daugiausia su dirigentu Juliumi Geniušu), darbą su kitais Lietuvos ir užsienio dirigentais. S. Martinaitytė prisipažino ilgą laiką buvusi „ilgų distancijų bėgikė“, net ir koncertuose dainuodavusi operines arijas, po 10–12 arijų per koncertą. Kamerinė muzika į jos repertuarą atėjo žymiai vėliau ir jos nebuvo labai daug. Iš sudainuotų stambiosios formos kūrinių solistė išskyrė L. van Bethoveno „Devintąją simfoniją“, visose Europos šalyse per radiją transliuotą eurovizinį įrašą.

  
 Sabina Martinaitytė ir Audronė Eitmanavičiūtė.      Aldona Daučiūnienė ir Vladimiras Prudnikovas.

Kalbėdama apie mylimiausius vaidmenis, dabar teatre jau nebedainuojanti solistė išskyrė per 120 kartų sudainuotą Violetą „Traviatoje“ ir karalienę Boną G. Kuprevičiaus operoje „Karalienė Bona“. Sakė, mylėjusi visus personažus, į kuriuos teko įsikūnyti. O jų per karjerą sukurta nemažai: tai ir Čio Čio San Dž. Pučinio operoje „Madam Baterflai“, ir Džilda Dž. Verdžio „Rigolete“, Margarita Š. Guno „Fauste“, Neda R. Leonkavalio „Pajacuose“, Eglė V. Klovos „Pilėnuose“, Tatjana P. Čaikovskio operoje „Eugenijus Oneginas“, Dona Ana V. A. Mocarto „Don Žuane“ ir kt. Dainuota ne tik Kauno, bet ir Klaipėdos muzikiniame teatre, Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre, Čikagos lietuvių operoje, Tartu, Kazanės, Minsko, Talino operos teatruose. Gastroliuota ne vienoje Europos šalyje, Jungtinėse Amerikos Valstijose. Dalyvauta tarptautiniuose konkursuose ir muzikos festivaliuose. Šiuo metu, tęsdama savo pedagoginę veiklą, prof. S. Martinaitytė dalijasi savo žiniomis su studentais, padeda jiems sėkmingai pasirengti ir skinti laurus tarptautiniuose konkursuose.

Tie studentai – buvę ir esami, jau besidžiaugiantys sėkminga karjera ir dar tik pradedantys muzikos studijas, – šmaikščiai pristatomi pianistės prof. A. Eitmanavičiūtės, toliau ir tęsė vakaro koncertinę programą. Ketvirtakursis bosas-baritonas Paulius Katiliavas atliko nuotaikingą Zitos Bružaitės dainą „Aš toks“, Emilija Bagdonaitė, Ieva Vaivadaitė, Ugnė Stražnickaitė, Deimantė Bačiulytė ir Liepa Dabriškaitė žaismingai sudainavo Mažų tarnaičių kvintetą iš operetės „Mikado“, Gytis Murauskas – E. di Curtis „Nepamiršk manęs“ (it. Non ti scordar di me).

  
Mažų tarnaičių kvintetas iš operetės „Mikado“.  Gytis Murauskas ir prof. Audronė Eitmanavičiūtė.

Malonia staigmena žiūrovams tapo iš anksto neanonsuotas dainininkės Rūtos Ščiogolevaitės pasirodymas su Primadonos daina „Menas kviečia mane“ (angl. Art is calling for me) iš Viktoro Herberto operetės „Kerėtoja“ (angl. The Enchantress). Elizos dainą iš F. Lėvės miuziklo „Mano puikioji ledi“ artistiškai „konkuruodamos“ scenoje atliko iškart keturios solistės: Gabrielė Bukinė, Gabrielė Kuzmickaitė, Emilija Bagdonaitė ir Liepa Dabriškaitė. Ugnė Matukaitytė padainavo italų gatvės dainą (angl. Italian Street Song) iš V. Herberto komiškos operos „Išdykėlė Marieta“ (angl. Naughty Marietta); G. Bukinė – Toskos maldą iš Dž. Pučinio operos „Toska“, Andrius Apšega – Jago monologą iš Dž. Verdžio operos „Otelas“, G. Kuzmickaitė – Santucos romansą iš P. Maskanjo operos „Kaimo garbė“. „Puotaiׅ“ einant į pabaigą, kaip prabangų „desertą“ pati primadona S. Martinaitytė kartu su A. Apšega ir G. Bukine klausytojams pateikė, pasak prof. A. Eitmanavičiūtės, nuo Deivio Norvilo ir Eduardo Kaniavos „nusišperintą“ populiariąją „Amžiną meilę“ (Dž. Pučinio operos „Turandot“ Kalafo arijos motyvais); o visi koncerto dalyviai drauge sudainavo „Pagarbinkim meilę“ iš G. Kuprevičiaus operos „Karalienė Bona“. Prof. V. Prudnikovas išdavė, kad šio vakaro kaltininkė neseniai paminėjo gražią sukaktį ir pasveikino ją visų susirinkusiųjų vardu.

Žiūrovai dėkojo dainininkams ir vakaro vedėjams karštais aplodismentais ir gėlėmis. Bisui kauniečiai dar užtraukė smagią įtraukiančią B. Balakauskienės „Lietuvių liaudies dainų pynę“.

Parengė LMA skyriaus „Mokslininkų rūmaiׅ“ vyriaus. specialistė Diana Lekevičienė
Virginijos Valuckienės nuotraukos

GALERIJA