Naujienos
Jaunosios akademikės dalyvavo dialogo laboratorijoje Vytauto Didžiojo universitete
2024 04 05
Kovo 27 d. Vytauto Didžiojo universitete (VDU) įvyko jau trečią kartą VDU Švietimo akademijos Edukologijos tyrimų instituto organizuojamas renginys „Dialogo laboratorija 2024. Mokytojo profesijos prestižas 2025: artėjame ar tolstame?“, skirtas tyrinėti ir aptarti mokytojo profesijos prestižą bei jo kaitą.
Renginio formatas, paremtas dialogo laboratorijos metodika (angl. Dialogue Lab), padeda sukurti erdvę, kurioje pagal tam tikrą struktūrą sujungiamas skirtingų žmonių ekspertiškumas konkrečiu klausimu. Taigi šios dialogo laboratorijos metu buvo sudaryta galimybė švietimo praktikams, administratoriams, politikams ir mokslininkams kurti dialogą ir polilogą.
Remiantis minėtąja metodika renginio dalyviai galėjo pasiklausyti keturių veiklai įkvepiančių plenarinių pranešimų, po kurių vyko paralelinės įsiveiklinimo sesijos, grįstos skirtinga veikimo praktika. Plačiau su renginio programa galima susipažinti čia.
Šiame renginyje dalyvavo Lietuvos mokslų akademijos Jaunosios akademijos (LMAJA) narės doc. dr. Paulina Želvienė ir doc. dr. Rasa Nedzinskaitė-Mačiūnienė (šių eilučių autorė). LMAJA narė, Vilniaus universiteto Psichotraumatologijos centro vyriausioji mokslo darbuotoja, klinikinė psichologė doc. dr. P. Želvienė skaitė plenarinį pranešimą „Psichotraumatologės įžvalgos švietimo sistemoje dirbantiems specialistams apie mokinių traumines patirtis ir stresą“.
Mokslininkė kalbėjo apie tai, kad dauguma Lietuvos paauglių patiria trauminių patirčių, kurios gali paveikti įprastas veiklas mokykloje, pavyzdžiui, gali būti sunku susikaupti ir prisiminti pamoką, palaikyti santykius su draugais ir mokytojais bei pasitikėti savimi. Pažymėjo, kad traumos atpažinimas ir socialinė parama mokykloje gali reikšmingai prisidėti prie paauglių savijautos gerėjimo.
LMAJA narė, VDU Švietimo vadybos ir politikos katedros docentė bei Edukologijos tyrimų instituto vyresnioji mokslo darbuotoja doc. dr. R. Nedzinskaitė-Mačiūnienė ne tik buvo viena renginio organizatorių, bet ir moderavo įsiveiklinimo sesijas, kurių metu kvietė dalyvius kurti algoritmus mokytojo profesijos prestižui pasiekti.
Parengė LMAJA narė dr. Rasa Nedzinskaitė-Mačiūnienė