Naujienos
Kada internetas ugdo, ne žlugdo?
2024 10 03
Šiandienėje visuomenėje technologijų plėtra atveria naujų galimybių jaunimui ugdyti, tačiau kartu kelia ir nemažai iššūkių. Kaip šiuolaikinės technologijos gali prisidėti prie ugdymo, kaip jos keičia jaunimo gyvenimą, kaip pagelbėti jauniems žmonėms išlikti sveikiems – šie ir kiti aktualūs klausimai aptarti rugsėjo 25 d. Lietuvos mokslų akademijoje (LMA) vykusioje konferencijoje „Technologijų iššūkiai jaunimui: ugdymas ir sveikata“. Ją organizavo LMA Technikos mokslų skyrius kartu su Vilniaus miesto savivaldybės Bendruomenės sveikatos taryba.
Prof. dr. Roma Jusienė, LMA viceprezidentas Zenonas Dabkevičius, akad. Gintautas Dzemyda ir prof. Saulius Čaplinskas.
Konferenciją atidarė ir svečius pasveikino LMA viceprezidentas Zenonas Dabkevičius. Jis pabrėžė renginio aktualumą ir pasidžiaugė, kad be salėje esančių specialistų, daug klausytojų dalyvavo nuotoliu per „Teams“ programą. Šiais laikais, kai vaikai ir paaugliai taip aktyviai naudojasi socialiniais tinklais, mokytojai ir tėvai turėtų stengtis, kad interneto poveikis jaunimo sveikatai būtų ne tik sukeliantis priklausomybę, bet ir skatinantis pažinimą bei kūrybiškumą.
Konferencijos temas pristatė LMA Technikos mokslų skyriaus pirmininkas Gintautas Dzemyda ir medicinos mokslų daktaras prof. Saulius Čaplinskas. Renginyje dalyvavo įvairių sričių ekspertai, kurie dalijosi savo žiniomis ir įžvalgomis apie jaunimo sveikatos raštingumą, technologijų suteikiančias galimybes, naujus darbo rinkos ypatumus, technologijų vaidmenį ugdyme bei jų poveikį psichinei sveikatai.
Akad. Gintautas Dzemyda, Snieguolė Bagočienė ir prof. Saulius Čaplinskas.
Pranešėjų buvo išties nemažai: doc. dr. Lina Zabulienė nagrinėjo jaunimo sveikatos raštingumo iššūkius ir sprendimus; Vilniaus Sietuvos progimnazijos informacinių technologijų mokytoja Snieguolė Bagočienė pristatė, kaip inovacinės technologijos ugdo kūrybiškumą ir atsakomybę informatikos pamokose; dr. Gabrielė Stupurienė aptarė skaitmeninių švietimo transformacijų įtaką; prof. dr. Sigita Lesinskienė analizavo interneto poveikį paauglių psichikos sveikatai; dr. Rasa Jauniškienė gilinosi į skaitmeninės etikos ir probleminio interneto naudojimo aspektus; dr. Vilma Jakienė pristatė jaunų suaugusiųjų interneto naudojimo įpročių tyrimo išvadas; psichiatrė Goda Zubkaitė pateikė apžvalgą ir rekomendacijas dėl jaunimo naudojimosi socialiniais tinklais; VšĮ „Motus Regularis“ direktorius Saulius V. Daunoras pristatė CANTIENICA metodą laikysenai gerinti, kai dirbame sėdimą darbą.
Akad. Gintautas Dzemyda ir prof. Roma Jusienė.
Prof. dr. Roma Jusienė pateikė kelerių metų statistinius duomenis apie vaikus ir paauglius, turinčius lėtinių neurologinių ir nerimo spektro sutrikimų, kuriuos lėmė pandemija ir priklausomybė nuo interneto. Ji išskyrė veiksnius, kurie lemia, kada internetas tampa ugdymo įrankiu, padedančiu skatinti kūrybiškumą, mokymąsi ir socialinę integraciją, bei kada jis tampa pavojingas, sukelia priklausomybę, emocinius sutrikimus ar socialinę izoliaciją. Jos teigimu, svarbiausia yra tinkama prieiga prie informacijos, skaitmeninio raštingumo lavinimas ir kritinio mąstymo ugdymas.
Iš kairės: prof. Saulius Čaplinskas, dr. Lina Zabulienė, prof. Sigita Lesinskienė, akad. Gintautas Dzemyda.
Pasak prof. S. Čaplinsko, „naujos technologijos gali kelti pavojų, tačiau tai kaip ugnis – reikia mokėti ja naudotis ir visuomenėje turėti aiškias taisykles bei normas, tuomet turėsime ne grėsmę, o labai daug naudos.“
LMA technikos mokslų skyriaus informacija
Virginijos Valuckienės nuotraukos
GALERIJA